tirsdag 25. mai 2010

Brudebukett

Denne uka hadde vi brud, her er min brudebukett:

Kompetansemål:

Produksjon:
Planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer.

Produktutvikling:
Kvalitetssikre bruk og oppbevaring av blomster og andre råvarer i eigen produksjon.

Eget mål:
Planlegge og gjenomføre produktet, og kvalitetssikre materialene jeg kommer til å bruke.










Skissen jeg tegnet, ble ikke lik slik jeg hadde tenkt. Hadde heller ingen innspirasjons kilde.










oppgaven jeg ville jeg bruke en konstruksjon/underlag som jeg laget tidligere, og ville lage en ganske stor brudebukett. I konstruksjonen brukte jeg ståltråd og flora teip, og vikklet ståltråden slik at det ble et stort nett. Jeg brukte greiner til å lage konstruksjonen stødigere og fastere, slik at ikke blomstene blir tyngre enn konstruksjonen.








 
 
 
 
Jeg brukte salal blader til å skjule all tekniske hjelpemiddler, salalen limet jeg på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Her er brudebuketten min helt ferdig, med alle materialene plassert. Det var lite blomster til brudebuketen min slik at jeg måtte bruke det vi hadde, så derfor ble ikke brudebuketten helt slik jeg hadde planlagt.
 
materialer:
-Lilje
-Krysanthemum
-Roser
-Nelliker
-Salal
-Greiner
-Koralfern

 
Jeg tok utgangspunkt i denne bruden, og vil si at brudebuketten hadde passet henne.
 
Egenvurdering:
Jeg kunne gjort bedre på denne tidsmessig, jeg brukte utrolig lang tid, så dette vil jeg forbedre. Men ellers er jeg fornøyd med resultatet og syns brudebuketten ble fin å se på, både farge og form.

1 kommentar: