søndag 17. januar 2010

Båredekorasjon uke 2

Mål for perioden:


Produksjon:


  • Planlegge, gjenomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer
Produktutvikling:
  • Berekne innkjøp av blomster og råvarer og kalkulere pris på produkter og tjenester.



Skissetegning



Arbeidstegning



Ferdig produkt



17 Røde nelliker (18,-)
1 Gåsunger (15,-)
2 Lisianthus (30,-)
4 Lærbregne (10,-)
5 Salal (2,-)
2 Sypress (20,-)

Total sum: 471,-




Forklar hvordan du har oppnådd en god harmonisk helhet i produktene dine:
Jeg brukt blomster som passet godt sammen og som fremhever hverandre. Jeg har brukt "gjentakelser" i produktet mitt, tenker da på lisianthus og gåsunger, som gir produktet mitt en harmonisk helhet. Så har jeg også trukket inn det grønne opp i dekorasjonen min, med salal og nellik stilker, som gjør at den får en god overgang.




Hvilken stil har du valgt for hvert av produktene:
Stilen jeg valgte til denne båredekorasjonen er klassisk, men kan være på grensen til dekorativt.




Forklar hovedtrekk med stilene du har brukt:
  • Geometrisk form med få sorter og har en ren farge.
  • Ren enkel og helhetlig.



Hva fungerte?
Jeg syns valget av farger fungerte bra, syns jeg fikk en bra overgang. Syns også at plassering av blomstene fungerte.




Hva måtte du forandre på?
Jeg måtte ta vekk lengdene på alle 4 sidene fordi jeg ikke fikk det helt til. Og fordi bårdekorasjonen fikk etasjer. Derfor laget jeg en litt annerledes båredekorasjon.




Hva vil du gjøre annerledes neste gang?
Neste gang vil jeg bruke en rund skål, slik at formen blir rund, og pga skålen ble formen litt ujevn, og det var vanskelig å få den rund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar